facebook
BIP
Mgok KrzyЕј logo
Przejdź do zawartości

Dożynki-Zakończenie Lata

Reguamin imprezy

REGULAMIN IMPREZY MASOWEJ 

 

Dożynki – Zakończenie Lata

na 1000 OSÓB

 

Regulamin obowiązuje w czasie trwania imprezy aż do momentu opuszczenia miejsca imprezy.

 

  1. ORGANIZATOR IMPREZY: Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Krzyżu Wielkopolskim
  2. CZAS IMPREZY – 18.00 – 22.00
  3. TEREN IMPREZY  - Stadion Miejski w Krzyżu Wielkopolskim, ul. Mickiewicza
  4. UCZESTNIK IMPREZY – osoba przebywającą na terenie imprezy w czasie jej trwania;
  5. SŁUŻBY PORZĄDKOWE I INFORMACYJNE  - służby powołane przez organizatora do ochrony osób i mienia, działające na terenie imprezy w czasie imprezy, Agencja Ochrony, OSP Krzyż Wlkp.

 

Regulamin przygotowano w myśl przepisów i dokumentów regulujących bezpieczeństwo imprez masowych:

- zgodnie z USTAWA z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych z późniejszymi zmianami

- zgodnie z  Regulaminem korzystania z obszaru wyznaczonego na imprezę.

- zgodnie z zastosowaniem przepisów Kodeksu Cywilnego

 

I.

1. Regulamin kierowany jest do wszystkich uczestników imprezy. Osoba przebywająca na terenie imprezy, w czasie imprezy obowiązana jest stosować się do postanowień niniejszego regulaminu oraz do regulaminu obiektu.

2. Celem regulaminu jest określenie zasad zachowania się uczestników imprezy w czasie trwania imprezy, na terenie imprezy

                                                                    II.

1.      Na teren imprezy uczestnicy mają wstęp wolny.

2.      Małoletni poniżej 13 roku życia mogą przebywać na terenie imprezy jedynie pod opieką dorosłych (rodziców bądź opiekunów prawnych)

3.      Wstęp osób nieletnich powyżej 13 roku życia na teren imprezy jest na wyłączną odpowiedzialność rodziców bądź opiekunów prawnych.

 

                                                                       III.

Zabrania się :

1. wnoszenia na teren imprezy i posiadania w czasie imprezy:

- napojów alkoholowych i środków odurzających

- broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów, będących zagrożeniem dla życia lub 

  materiałów pożarowo niebezpiecznych

2. wprowadzania na teren imprezy zwierząt

3. prowadzenia na terenie imprezy jakiejkolwiek działalności handlowej ( w tym: usługowej i gastronomicznej, oprócz firmy wskazanej przez Organizatora, którą obejmuje odrębna umowa) lub innej działalności zarobkowej (oprócz firmy wskazanej przez Organizatora na usługi zabaw dla dzieci

4. dewastacji i niszczenia mienia obiektu, jego otoczenia oraz wszelkich urządzeń znajdujących się na terenie imprezy

 

 

 

IV.

1. Organizator imprezy może odmówić wstępu na imprezę oraz przebywania na niej osobom:

- osobom znajdującym się pod widocznym wpływem alkoholu, środków odurzających

- posiadającym broń lub inne niebezpieczne przedmioty, będące zagrożeniem dla życia lub materiałów pożarowo niebezpiecznych

- zachowującym się agresywnie, prowokacyjnie albo w inny sposób stwarzającym zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku imprezy,

- odmawiającym poddaniu się kontroli

2. Każdy uczestnik imprezy, który znajdują się na terenie imprezy w czasie imprezy zobowiązuje się stosować do poleceń służb porządkowych i informacyjnych.

3. Uczestnik imprezy nie ma prawa przebywać w miejscach niedostępnych dla publiczności.

 

                                                                       V.

1. Organizator zapewnia bezpieczeństwo uczestnikom w czasie trwania imprezy poprzez powołanie i zorganizowanie:

- kierownika do spraw bezpieczeństwa

- osób porządkowych i służb informacyjnych odpowiednio umundurowanych i oznaczonych,

- udostępnienie pomocy medycznej

- udostępnienie zaplecza higieniczno-sanitarnego – zabudowa stała na terenie obiektu.

2. Organizator- w zakresie określonym ustawą i przepisami wykonawczymi- uprawniony jest do utrwalenia imprezy, a w szczególności zachowania osób, za pomocą urządzeń rejestrujących dźwięk i obraz.

3. Organizator utrwala również przebieg imprezy tylko dla celów dokumentacji. Wizerunek osób przebywających na terenie imprezy może zostać utrwalony, a następnie rozpowszechniony dla celów dokumentacyjnych, sprawozdawczych, reklamowych oraz promocyjnych.

4. Organizator wyznacza strefy podziału terenu imprezy;

- scena wraz z zapleczem techniczno-socjalnym (dla wykonawców i obsługi), niedostępne dla publiczności,

5. Organizator zapewnia zabezpieczenie przeciwpożarowe poprzez stałą obecność jednostki Straży Pożarnej na terenie imprezy w czasie imprezy.

6. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w przebiegu imprezy lub odwołania imprezy

z uzasadnionych, ważnych powodów, np. odwołanie przyjazdu przez artystę, siła wyższa wypadek wykonawców itp. bez wcześniejszego uprzedzenia.

 

VI.

1. Służby porządkowe uprawnione są , zgodnie z przepisami ustawy do:

- legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości,

- przeglądania zawartości bagaży, odzieży osób, w przypadku podejrzenia, że osoby te wnoszą lub posiadają przedmioty, których posiadanie w miejscu przeprowadzenia imprezy masowej jest ustawowo zabronione

-wydawania poleceń porządkowych osobom zakłócającym porządek publiczny lub zachowującym się niezgodnie z regulaminem imprezy i obiektu, a w przypadku nie wykonania takich poleceń- wezwania ich do opuszczenia imprezy,

-stosowania siły fizycznej w postaci chwytów obezwładniających oraz podobnych technik obrony w przypadku zagrożenia osób i dóbr powierzonych ochronie lub odparcia ataku na członka służb porządkowych i informacyjnych lub inną osobę, na zasadach określonych w Ustawie z dnia 24 maja 2013r. o środkach przymusu bezpośredniego i broni palnej (Dz.U.2013 nr 0 poz.628),

- ujęcia, w celu niezwłocznego przekazania Policji, osób stwarzających bezpośrednie zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego, a także chronionego mienia.

Oznakowanie służb porządkowych: ubiór jednolity czarny + kamizelka żółta z napisem na lewej piersi SŁUŻBA PORZĄDKOWA, na plecach OCHRONA; straż w umundurowaniu.

2. Służby porządkowe mogą wydawać własne instrukcje bezpieczeństwa oraz ppoż. , zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,

3. Służby informacyjne, legitymujące się identyfikatorem umieszczonym w widocznym

 miejscu, zobowiązane są, zgodnie z przepisami ustawy do:

- informowania o udogodnieniach oraz wymogach bezpieczeństwa, określonych przez 

  organizatora lub służby ratownicze,

- informowania o umiejscowieniu punktów medycznych i sanitarnych,

- nadzorowania bezpiecznego wejścia i wyjścia osób uczestniczących w imprezie,

- niedopuszczanie osób uczestniczących w imprezie do miejsc nie przeznaczonych dla

  publiczności,

- niezwłocznego reagowania na incydenty i potencjalne zagrożenia oraz informowania o nich

   służby porządkowe,

- reagowanie na skargi składane przez uczestników imprezy,

4. W przypadku zagrożenia ładu i porządku publicznego na imprezie oraz bezpieczeństwa uczestników i gdy działania służb porządkowych i informacyjnych są nieskuteczne, organizator wystąpi o udzielenie pomocy do Policji.

 

VII.

1. Niniejszy regulamin jest dostępny na stronie www.mgokkrzyz.pl oraz w dniu imprezy w wyznaczonych miejscach.

2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie stosuje się przepisy Ustawy oraz Kodeksu Cywilnego.

 

VIII.

 

 

 1. Organizator utrwala przebieg zajęć dla celów dokumentacji oraz promocji lub reklamy zajęć                        i imprez Organizatora w przyszłych latach. Wizerunek osób przebywających na terenie zajęć może zostać utrwalony, a następnie rozpowszechniany dla celów dokumentacyjnych, sprawozdawczych, reklamowych oraz promocyjnych.

Wstęp na teren zajęć jest równoważny z udzieleniem przez uczestnika zgody na nieodpłatne fotografowanie            i  filmowanie  jego  osoby  oraz  transmitowanie,  rozpowszechnianie                                   i  pokazywanie  jego  wizerunku  w  celach dokumentacyjnych, sprawozdawczych, reklamowych                   i promocyjnych zajęć. 

 

 

2. Administratorem danych osobowych jest Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Krzyżu                  Wielkopolskim, ul. Wojska Polskiego 11, 64-761 Krzyż Wielkopolski. W sprawach związanych                 z tymi danymi, można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@mgokkrzyz.pl. Dane osobowe będą przetwarzane w celu, zakresie i przez okres niezbędny do organizacji,                 przeprowadzenia i promocji imprezy. W zakresie, który nie jest ograniczony innymi przepisami prawa, uczestnicy imprezy posiadają dostęp do treści swoich danych osobowych oraz prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie jeżeli przetwarzanie odbywa się na                 podstawie wyrażonej zgody. Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom uprawnionym na mocy przepisów prawa oraz podmiotom wspomagającym organizatora w informatycznym przetwarzaniu danych, na podstawie umowy powierzenia danych osobowych. Można wnieść skargę do            Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli przetwarzanie danych osobowych narusza             przepisy prawa. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do przeprowadzenia imprezy. Konsekwencją niepodania tych danych może być brak możliwości udziału w imprezie.

 

 

                                                                                                               Organizator

Online: 2     Licza odwiedzin: 4697552
Drodzy internauci, zapraszamy do współredagowania strony internetowej Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury. Ewentualne sugestie, pomysły oraz informacje o imprezach organizowanych w naszej okolicy prosimy nadsyłać na adres e-mail: : biuro@mgokkrzyz.pl